In de natuur kom ik tot mezelf en ben ik in het
hier en nu.

My story

Persoonlijk heb ik aan den lijve ondervonden dat het helpt om ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen en mindfulness toe te passen in mijn leven. Ik ben namelijk erg depressief geweest in 2009- 2010.
Toen ik in 2011 in aanraking kwam met mindfulness was ik eerst wat sceptisch en kritisch. Vanuit mijn gelovige achtergrond dacht ik eerst dat mindfulness niet goed was, maar gaandeweg leerde ik dat er niets vreemds is aan mindfulness en het is ook niet gebonden aan een bepaalde religie. Mindfulness blijkt niets anders dan aandachtstraining. Bewust met je aandacht in het hier en nu zijn. En dat kan je zelf oefenen zodat je meer uit het leven kan halen, ook als je gewend bent om snel in je hoofd te zitten en veel na te denken.

Over mijn studies & ERVARINGEN


In 2004 studeerde ik af aan de sportacademie (Cios) in Heerenveen, waar ik mijn fitnesstrainer A & B, Aerobics, steps, sportmassage en bewegingsagoog heb gehaald. Vanaf mijn 18de gaf ik turnen en streetdance. En terwijl ik studeerde aan de Calo (PMT=Psychomotorische therapie ) had ik een bijbaantje in de sportschool en gaf streetdance, steps, total- workout. Met een bijbelschool als tussenstop studeerde ik in 2014 af als psychomotorische therapeut en ging ik werken bij Human concern. Een hulpverleningsorganisatie die met meiden werkt met eetproblemen. Ze werken met professionele therapeuten die ook zelf ervaring met eetproblemen hebben gehad. Daarna heb ik een periode bij Buurtzorg gewerkt als ambulant begeleider. Daar had ik te maken met klanten die te maken hadden met verslaving, beginnende dementie, autisme en andere klachten. Ik heb daarna een aantal jaren gewerkt bij de Hoop, verslavingszorg en psychiatrie. Waar ik PMT en runningtherapie opstartte en de module ontwikkelde; "stress te lijf". Individueel gebruikte ik veel lichaamsgerichte therapievormen. Zoals ontspanningsoefeningen, ademhaling en mindfulness.

Mijn visie

Ik heb vele hobby’s maar de grootste is in de natuur sporten/ bewegen en lange wandelingen maken door de bergen en bossen om even de rust op te zoeken. Telefoon uit en zijn in het moment. Het leven simpel maken, uitzoomen. Ik denk dat iedereen dat van tijd tot tijd nodig heeft.
Ik hou van reizen met mijn man Nick, met vriendinnen en ook alleen reizen op zijn tijd vind ik heerlijk. Ik heb een keer zes weken door Spanje gelopen en zo’n 800km afgelegd met wandelen. Daar heb ik mogen ontdekken dat de spreuk zo waar is “live for the journey, not the destination”  want de reis zelf is vaak belangrijker dan de bestemming. En al vind ik reizen echt  heerlijk, de beste reis die we kunnen maken is de reis naar binnen: Dat je ontdekt wat er in je hart is en dat je daar geregeld tijd voor neemt. En ik weet uit ervaring dat het erg fijn is dat je deze reis niet continu alleen hoeft te maken. Daarom vind ik mijn werk als lifestyle coach en psychomotorische therapeut heerlijk om te doen. En wandel ik graag een tijdje met je op.

BEWEGING — ONTSPANNING —ADEMHALING & NATUUR  zijn allemaal mooie ingredi├źnten om je gezondheid te versterken!

En deze combi van: even uitzoomen, in beweging zijn en in ontspanning stil staan bij wat er van binnen leeft, dat doe ik het liefst. Wanneer het weer het toelaat geef ik graag mijn pilateslessen buiten in het bos of op de Heide. Heerlijk met vogels op de achtergrond, zonnetje op je huid en frisse natuurlucht als je inademt. Dit doet lichaam en geest goed. Het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat als je veel in de natuur bent dat je dan langer leeft en minder gestrest bent.

    “]